HEDEF

Hızlı tüketim kategorisinde yer alan marka, GRP temelli satin alma yerine etki bazlı satin alma modeline geçirmek.

NASIL UYGULANDI?

Kokpit paneli üzerinden ve kopya, saat dilimi, kanal ve spot tipi başlıklarında segmentasyon yapıldı. Her segment, baz trafikle karşılaştırılarak hangi saat ve kopyaların satışa en fazla katkı sağladığı; hangilerinin bütçeyi boşa harcadığı ortaya kondu. Özellikle öğleden sonra–akşam saatlerinde belirli satış odaklı kreatiflerin sıçrama yaptığı görüldü.

Satın alma ve Digdata ekibi arasında koordinasyon kurularak günlük bazda sonuçlar incelendi ve ek optimizasyonlar gerçekleştirildi.

Optimizasyon Adımları

  1. Saat Dağılımı: Bütçe, en yüksek Kokpit skorunu veren saat dilimlerine kaydırıldı.
  2. Kopya Rotasyonu: Saat ve kanal bazında işleyen kopyalar tespit edilerek kanal ve saate özel mesajlar seçildi.
  3. Kanal Karması: Bazı büyük kanallarda yayınlanan ancak düşük dönüş getiren bütçe, HK odaklı niş kanallara taşındı.

Sonuçlar

Optimizasyonlu dönem, kontrol dönemine göre toplam Kokpit skorunda %30, online satışlarda %18 artış sağladı. Medya harcaması sabit kalırken satış neredeyse beşte bir oranında yükseldi.

Kokpit Skoru
%30
Online Satışlar
%18
İlgili Hizmetimiz
https://www.digdata.com.tr/kokpit/